سبد خرید 0

4 نکته ضروری برای عکاسی منظره (پارت 2)

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 3 اسفند 1398 در ساعت 23 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

4 نکته ضروری برای عکاسی منظره (پارت 2)


5- زمان تک رنگ

برخی عکس های منظره وجود دارد که از لحاظ رنگی عالی کار می کنند ، در حالی که برخی دیگر برای سیاه و سفید ساخته شده اند.


روزهای خاکستری خاکستری مناسب برای تک رنگ است که در آن می توان بافت ها و الگوهای موجود در زمین را تقویت کرد. در مرحله ویرایش از کانال های رنگی استفاده کنید تا از صحنه بیشترین استفاده را ببرید. ابزار طفره رفتن و رایت در فتوشاپ یک لمس بسیار عالی برای تقویت بافت و ایجاد تنظیمات جدا شده است.

6. نحوه استفاده از رنگ

در حالی که تک رنگ برای روزهای کسل کننده بسیار عالی است ، رنگ آن برای ساعت طلایی فوق العاده است و صحنه های غنی که رنگ آن بسیار مهم است.

ترفند رنگی در تلاش است تا تعادل White دوربین شما را درست کند تا بتوانید رنگ های زرق و برق دار را که جلوی چشمان خود می بینید ، تکرار کنید.

اگر این رنگ ها برای تکرار کردن مشکل هستند ، می توانید به یک WB سفارشی نیاز داشته باشید - اگر در حال عکسبرداری در Raw هستید ، آن را در مرحله ویرایش تغییر دهید. ما همیشه به جای Jpeg عکسبرداری را به صورت Raw توصیه می کنیم ، زیرا پرونده های Raw اطلاعات بیشتری را در اختیار دارند ، بنابراین تصاویر شما غنی تر هستند.

7. بروید گسترده 

بارها در ژانر منظره وجود دارد که یک لنز با زاویه دید وسیع انتخاب مناسبی خواهد بود. به طور کلی یک لنز با زاویه دید عریض بر روی یک دوربین فریم کامل می تواند با فاصله کانونی بین 15 تا 35 میلی متر طبقه بندی شود. می توانید در فواصل کانونی ثابت یا متغیر از لنزهای زاویه دید گسترده استفاده کنید.

یک لنز با زاویه دید گسترده - همانطور که به نظر می رسد - زاویه وسیعی از صحنه را نشان می دهد ، بنابراین برای پر کردن قاب به عناصر موجود در صحنه احتیاج دارید. برای پر کردن به دنبال موضوع / بازدید کنندگان علاقه باشید.

به یاد داشته باشید موضوعات در مسافتی که با چشمان شما نزدیکتر به نظر می رسند ، دورتر ظاهر می شوند ، بنابراین استفاده از یک نقطه مورد علاقه در پیش زمینه برای ایجاد تصویر بسیار مهم است. همچنین ممکن است با یک لنز زاویه دید عریض با مشکلات اعوجاج روبرو شوید ، اما هنگام عکاسی از سوژه با خطوط مستقیم مانند معماری ، این بدتر است.

8. لنزهای زوم 

در انتهای دیگر این مقیاس ، یک لنز زوم با فاصله کانونی متوسط ​​تا طولانی ، به عنوان مثال بین 70 تا 200 میلی متر نیز می تواند برای ژانر منظره به خوبی کار کند.

صبح های مه آلود می توانند برای لنزهای طولانی عالی باشند زیرا می توانید ویژگی های موجود در محیط را جدا کنید.

لنزهای تله همچنین صحنه را فشرده می کنند ، بنابراین اگر می خواهید لایه هایی در تصویر خود داشته باشید ، می توانید یک قدم عقب بگیرید و از فاصله دور شلیک کنید ، و نمی خواهید ویژگی های دوردست خیلی کوچک شوند زیرا ممکن است با لنزهای زاویه ای گسترده باشند. .

 

مقاله 4 نکته ضروری برای عکاسی منظره (پارت 3) را دنبال کنید

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()